Monday, August 10, 2009

Merawat Penyakit Angin Pasang

Diawal pagi suatu hari sekitar pukul 6.45pagi sedang saya berada di rumah dikejutkan oleh salam seseorang.Saya segera membuka pintu,terus menerpa masuk seorang rakan S namanya.Beliau meluru masuk ke rumah saya dan terus berbaring di atas lantai ruang tamu dengan termengah-mengah.Kenapa? Dia jawab angin pasang menyenak di perutnya naik dari kemaluan secara tiba-tiba pagi ini.Saya menyuruh beliau masuk ke bilik rawatan. Kemudian saya memanaskan minyak urut didapur.Minyak ini saya buat sendiri dengan campuran herba2 diruqyah dan sedikit lemak unta.Lemak unta ini banyak khasiatnya untuk memulihkan patah2,terseliuh,tegangurat angin dan sebagainya mengikut amalan orang2 tua dahulu.Saya mengurut sekitar perut,paha dan tempat sakit dengan minyak yang dipanaskan.Kemudian membaca beberapa ayat ruqyah. Alhamdulillah kurang penyakitnya.Kemudian saya meminta izin untuk menghantar anak2 ke sekolah.Apabila kembali saya membuat bekam angin di beberapa point yang sakit.Akhirnya beliau terus pulih dengan izin Allah.Maha Agung Allah

8 comments:

  1. assalamualaikum....
    sy ad kwn yg kene penyakit angin pasang ney...dah lame jugak la dy kene penyakit ney...umur dy pn dah 20...br dy perasan dy kene penyakit ney..sy sj bukak2 internet pasal angin pasang ney..dan tejumpe lak blog pasal rawatan scra tradisonal....sy syor kn pd dy..tp dy ckp jauh sangat...xpe lah...sy nk tahu kos untuk rawatan ney brape dan rawatan dy berturut2 ke??

    ReplyDelete
  2. Mengalami masalah berikut:
    •Tulang patah, remuk, bengkok, hancur (tulang belakang & lain2)
    •Sendi, tergeliat, gout, sakit lutut & lain2
    •Gastrik, angin, uluran (medu) & lain2
    •Urut urat saraf
    •Sakit atau sengal tulang akibat besi, skru atau yang lain dalam badan
    •Bayaran: anda nilai sendiri berdasarkan perubatan yang lain
    Hubungi:
    Pak Din (anak Pak Su Mat, Tanah Merah, Kelantan) - 014 – 5320270
    No 6, Jalan Berlian 1, Taman Berlian, 68100 Batu Caves, Selangor (bertentangan dengan stesen bas GreenWood)

    ReplyDelete
  3. sy ade kawan..kesian dia..ade bini kene usir..bawak bungkusan pulak tu..dituduhnya pulak penipu..ade ke patut??
    *tu mukaddimah je..
    nak dijadikan cerite..dye ni ade sakit angin pasang,pas 2,ade masalah kewangan..dye pon bknnye org senang..dh 10 negeri sy bwk dye nk brubat smpai sy gadai la lembu bapak sy..tp x elok jugak.umur dye bru 15..skolah pon tak..keje apatah lg..idok le kan..teman cume nk tolong dye je..harga utk rawatan ni brape?t.q

    ReplyDelete
  4. SALAM..ank sy baru 2 bulan..terkene angin pasang..mcmane ye?rawatan dye?n kos pula bagai mana?

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum, boleh saya dapatkan keterangan lanjut daripada anda tentang rawatan angin pasang ini? seorang rakan baik saya mengalami penyakit ini dan sangat merisaukan saya. saya mohon jasa baik anda

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum.sy sndiri mhidap sakit angin pasang.harap dpt hubungi sy.sy area pekan phg.brape kos ye?0145015981

    ReplyDelete
  7. assalam ,
    saya nak tanya di mana sy boleh dapatkan rawatan ini ?? .. sy tinggal di area Cheras KL ..

    ReplyDelete
  8. salam.. boleh sy minta no telefon tak? ahli keluarga sy ada hidap penyakit angin pasang. di harap sy bleh mendapat no telefon anda.

    ReplyDelete