Wednesday, August 5, 2009

PENGALAMAN MERAWAT 2 -HISTERIA 1 part1

Ketika sedang menunggu untuk solat Isya' bersama kawan-kawan di surau berhampiran rumah saya, tiba-tiba datang sebuah lori membawa seorang pelajar dari sebuah Institut Pengajian ZZZ... Pelajar tersebut dipegang oleh beberapa orang lelaki .Pelajar itu kelihatan meronta-ronta dengan garang dan berusaha melepaskan diri.Mengikut cerita jiranya, dia telah dilihat berlari-lari seorang diri dalam keadaan tidak tentu arah. Setelah melihat keadaannya,saya segera mengarahkan supaya badannya dipusingkan ke belakang. Saya menggenggam penumbuk dan membaca doa ringkas lalu terus menumbuk belakangnya. Kebetulan waktu itu azan Isya' sedang berkumandang. Dengan hanya dua kali tumbukan sederhana kuat pesakit terus tersedar. Setelah itu saya segera beredar untuk menunaikan solat Isya'.


Setelah selesai menunaikan solat Isya'berjemaah, saya dan Ustaz Zuridan terusberjumpa semula dengan pelajar berkenaan. Ustaz Zuridan telah memberikan nasihat dan peringatan kepada pelajar berkenaan tentang kepentingan menjaga solat lima waktu.Ianya dapat mengelakkan gangguan jin dan Syaitan.

No comments:

Post a Comment